loading...
چالب جدید جورواجور
رسول ابـــر بازدید : 44 13 سال پیش نظرات (0)

مصطفی پورمحمدی گفت: کاهش تعرفه پیام کوتاه تلفن همراه فقط درخواست سازمان بازرسی نیست بلکه یک قانون است که وزارت ارتباطات باید آن را اجرا کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: وزارت ارتباطات در صدد کاهش تعرفه پیامک فارسی تلفن همراه است.
مصطفی پورمحمدی اظهار داشت: کاهش تعرفه پیام کوتاه تلفن همراه فقط درخواست سازمان بازرسی نیست بلکه یک قانون است که وزارت ارتباطات باید آن را اجرا کند.

وی با تاکید بر اینکه مبنای کاهش تعرفه پیامک بر فونت فارسی قرار داده شده است، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات در حال پیگیری برای حل مشکلات فنی است تا تعرفه پیام کوتاه فارسی، ارزان‌تر از تعرفه موجود باشدد.

سال گذشته سازمان بازرسی کشور در گزارشی تعرفه پیام کوتاه تلفن همراه را ناعادلانه اعلام کرد و از وزارت ارتباطات خواست تا تعرفه پیام کوتاه را که 142ریال بود کاهش دهد.

هیئت دولت در اواخر بهمن ماه سال 86 با هدف حمایت از خط و زبان فارسی، تعرفه پیام کوتاه با فونت فارسی را به 89 ریال کاهش و لاتین را به 222 ریال افزایش داد.

طیق این مصوبه، تمامی اپراتورها ملزم به اجرای این تعرفه شدند اما این تعرفه تنها از سوی اپراتور اول اعمال شد و اپراتور دوم هنوز نیز پیام کوتاه مشترکان خود را با تعرفه قبلی محاسبه می‌کند.
طبق اعلام مسئولان شرکت ارتباطات سیار ایران، حدود 70 درصد از پیامک‌های مشترکان همراه اول با فونت فارسی ارسال می‌شود.

 

 

رسول ابـــر بازدید : 45 13 سال پیش نظرات (0)

این داستان طنز زیبا که نشان از کمال هوشمندی و ابتکار و خلاقیت و نبوغ هموطنان ایرانی بخصوص در مورد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دارد

سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در یک کنفرانس می رفتند. در ایستگاه قطار سه آمریکایی هر کدام یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که ایرانی ها سه نفرشان یک بلیط خریده اند. یکی از آمریکایی ها گفت: چطور است که شما سه نفری با یک بلیط مسافرت می کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهیم.

همه سوار قطار شدند. آمریکایی ها روی صندلی های تعیین شده نشستند، اما ایرانی ها سه نفری رفتند توی یک توالت و در را روی خودشان قفل کردند. بعد، مامور کنترل قطار آمد و بلیط ها را کنترل کرد. بعد، در توالت را زد و گفت: بلیط، لطفا! بعد، در توالت باز شد و از لای در یک بلیط آمد بیرون، مامور قطار آن بلیط را نگاه کرد و به راهش ادامه داد. آمریکایی ها که این را دیدند، به این نتیجه رسیدند که چقدر ابتکار هوشمندانه ای بوده است.

بعد از کنفرانس آمریکایی ها تصمیم گرفتند در بازگشت همان کار ایرانی ها را انجام دهند تا از این طریق مقداری پول هم برای خودشان پس انداز کنند. وقتی به ایستگاه رسیدند، سه نفر آمریکایی یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که آن سه ایرانی هیچ بلیطی نخریدند. یکی از آمریکایی ها پرسید: چطور می خواهید بدون بلیط سفر کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهم.
سه آمریکایی و سه ایرانی سوار قطار شدند، سه آمریکایی رفتند توی یک توالت و سه ایرانی هم رفتند توی توالت بغلی آمریکایی ها و قطار حرکت کرد. چند لحظه بعد از حرکت قطار یکی از ایرانی ها از توالت بیرون آمد و رفت جلوی توالت آمریکایی ها و گفت: بلیط، لطفا!

 

رسول ابـــر بازدید : 69 13 سال پیش نظرات (0)
"مشاهده کلیه لوگوهای آنلاین و آفلاین کاربر در یاهو‌مسنجر" و همچنین "مشاهده تصویر آواتار افراد در یاهو بدون Add کردن آن‌ها"، دو ترفندی هستند که هم‌اکنون قصد داریم آن‌ها را برای شما بازگو کنیم. جالب اینکه بدانید این دو ترفند هر دو، از آدرس‌های مخفی و متفاوت در خود سایت یاهو نشأت میگیرد و منبع آن خود سایت یاهو است!
رسول ابـــر بازدید : 55 13 سال پیش نظرات (0)

فرض کنید در شرایطی قرار گرفته‌اید که جان کسی در خطر است، حادثه‌ای ناگوار رخ داده، می‌خواهید به آتش‌نشانی اطلاع بدهید و یا به کمک فوری پلیس نیاز دارید؛ قطعأ در اولین اقدام از تلفن‌همراه خود برای تماس با مراکز مربوطه نظیر پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس استفاده میکنید. اما به هر دلیلی ممکن است این اقدام به طور طبیعی میسر نشود. هم‌اکنون قصد داریم ترفندی کاربری را به شما معرفی کنیم که با بهره‌گیری از آن می‌توانید در شرایطی مانند شرایط ذیل نیز با مراکز فوریت‌های اضطراری تماس بگیرید؛ در زمان‌هایی که تلفن‌همراه شما از شبکه خارج شده باشد و هیچ نوع ارتباطی بین گوشی شما و شبکه تلفن‌همراه برقرار نباشد. در زمان‌هایی که گوشی شما قفل شده و پسورد آن را به یاد نمی‌آورید. و حتی هنگامی که سیم‌کارت شما سوخته باشد و یا اصلأ سیم‌کارتی در اختیار نداشته باشید و گوشی شما بدون سیم‌کارت روشن باشد. در این موارد و کلیه موارد نظیر آن با استفاده از این ترفند می‌توانید با مراکز فوریت‌های اضطراری تماس بگیرید.

 

رسول ابـــر بازدید : 67 13 سال پیش نظرات (0)

اربعین حسینی

اگر عاشورا روز "آتش" بود ، اربعین روز "آب" است .
اگر عاشوراروز "فراق" بود، اربعین روز "وصال" است.
اگر عاشورا "افتادن"بود، اربعین "برخاستن"است .
اگر عاشورا"تکلیف"بود، اربعین "تاکید" است.
اگر عاشورا"رفتن"بود، اربعین "بازگشتن"است.
اگر عاشورا"ریزش" بود، اربعین "رویش"است .
اگر عاشورا "قطره"بود ، اربعین "دریا"ست.
اگر عاشورا ندای"هل من ناصرینصرنی" داشت ، اربعین فریادهای "لبیک "دارد.
اگر عاشورا "سرخ"بود، اربعین ....هم "سرخ" است .زمین و زمان همیشه "سرخ" است.
اگر عاشورا "بدنهای قطعه قطعه" داشت ، "تب" داشت ، "سیلی" داشت ، "تازیانه" داشت
رسول ابـــر بازدید : 64 13 سال پیش نظرات (0)

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 204
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 773
  • بازدید کلی : 13,573